Zrelaksuj się z Medytacją Transcendentalną

Zrelaksuj się z Medytacją Transcendentalną

Zrelaksuj się z Medytacją Transcendentalną

Badania naukowe wielokrotnie potwierdziły korzystny wpływ medytacji na zdrowie człowieka. Jak podkreślają naukowcy, jej regularne praktykowanie obniża ciśnienie krwi, pomaga w radzeniu sobie ze stresem, zmniejsza ryzyko demencji, wzmacnia współdziałanie prawej i lewej półkuli mózgu oraz wpływa korzystnie na proces zapamiętywania.

Mimo wszystko wiele osób nie sięga po tę formę relaksacji, gdyż zakłada, że osiągniecie stanu głębokiej koncentracji jest dla nich niemożliwe.

Zdaniem naukowców należy poszukiwać odpowiedniej dla siebie metody medytacji, gdyż nie wszyscy jesteśmy predysponowani do konkretnych form praktyki. Predyspozycje każdego człowieka sprawiają, że niektóre techniki medytacji są dla nich korzystniejsze niż inne, co potwierdziły m.in. badania naukowe Michaela Burke z Uniwersytetu San Francisco.

Jak medytować?

Warto na początek wypróbować proste techniki medytacyjne. Tak naprawdę przy odrobinie chęci można samemu się ich nauczyć. Dziennikarz kulinarny m.in. Times’a i The Guardian – Michael Booth, który w swojej książce „Jedz, módl się, jedz” opisującej zabawne perypetie trzymiesięcznej, rodzinnej wyprawy do Indii, dzięki której z powodzeniem od lat praktykuje jogę i medytuje, przekonuje do medytacji transcendentalnej.

Pierwszym krokiem do tej formy medytacji jest wybór odpowiedniej mantry. Jak przekonuje autor, mantra to po prostu nic nie znaczące słowo, które nie budzi żadnych skojarzeń, które będziemy powtarzać w myślach podczas medytowania. Booth otrzymał swoją mantrę od swego nauczyciela na warsztatach medytacji transcendentalnej, ale jak przekonuje równie dobrze możemy ją wymyślić sami. Ważne jest aby nigdy nie wypowiadać jej na głos i nie zdradzać nikomu ponieważ wówczas ktoś może nam narzucić jakieś zbędne skojarzenie z naszą mantrą i wówczas podczas jej wypowiadania nasz umysł nie uwoli się od gonitwy myśli.

Medytację transcendentalną warto praktykować dwa razy dziennie po 20 minut. W tym celu siadamy wygodnie na podłodze, zamykamy oczy i w myślach powtarzamy mantrę, wprowadzając spokój i równowagę do naszego umysłu.

Jedz, módl się, jedzMichael Booth przekonuje; „Moja Praktyka Medytacyjna…jest niczym więcej jak tylko siedzeniem nieruchomo przez dwadzieścia minut raz dziennie (dwa, jeśli to możliwe), z zamkniętymi oczyma i powtarzaniem sobie w myślach mantry…”

Jakich wrażeń z pierwszej sesji medytacyjnej możemy się spodziewać?

Być może początkowo nie będziemy mogli się skupić na wypowiadaniu mantry, a nasze myśli będą dominować nie dając wytchnienia umysłowi. Z czasem jednak coraz częściej będzie udawało się nam osiągnąć zamierzony efekt.

Jak pisze Booth; „…przez kilka chwil doznawałem trochę ekscytującego, trochę niepokojącego wrażenia opadania, podobnego do tego, które się czasem pojawia tuż przed zaśnięciem, z tym że nie przerodziło się w sen ani nie wydawało się do niego prowadzić. Gwałtownie spadałem gdzieś indziej.”

Warto podkreślić, że być może nie od razu uda nam się wprowadzić nasze ciało i umysł w upragniony stan, jednak nie należy się zniechęcać, gdyż jak głosi stare powiedzenie „praktyka czyni mistrza”.

Jakie są korzyści z medytacji?

Medytacja to doskonały sposób, by wprowadzić do swego życia więcej równowagi i spokoju. Medytowanie sprzyja samodyscyplinie i umiejętności koncentracji umysłu. Zdaniem wielu praktykujących tę formę relaksacji to coś, co może pomóc absolutnie każdemu.

Patrycja Bydlińska


Autor: Patrycja Bydlińska

Twórczyni lifestylowego i kulinarnego bloga Dailytips.pl. Autorka ponad 1000 artykułów na temat diety, urody i zdrowego stylu użycia. Wielbicielka zwierząt. Współtwórczyni e-magazynu Kakadu. Właścicielka sklepu Talia24.pl z naturalnymi kosmetykami z najdalszych zakątków świata.

Dodaj komentarz