Praca w domu – jak się motywować?
Coraz więcej osób wykonuje pracę zawodową w domu. Gdy jesteś przedstawicielką wolnego zawodu lub prowadzisz własna firmę możesz korzystać z przywileju nie chodzenia do biura. Ma to jednak swoje złe strony. Jak motywować się do tego by wstać rano, jeśli wiemy, że szef nie skarci nas za spóźnienie do pracy? Jak wyrobić w sobie dobre nawyki pracy w domu, by być efektywnym? Biuro w domu Jeśli nie przyjmujesz klientów w domu, wystarczy kącik biurowy w cichym miejscu, najlepiej oddalonym od codziennego zgiełku rodzinnego. Zorganizuj wszystko tak by najważniejsze rzeczy np.: dokumenty, książki, komputer mieć pod ręką.
Dobrze jest na ścianie powiesić duży kalendarz i zaznaczać na nim wszystkie ważne daty, będzie łatwiej o wszystkim pamiętać. Na wprost biurka zamontuj na ścianie dużą tablicę korkową. Możesz na niej umieszczać najważniejsze informacje, tak by nie marnować czasu na ich szukanie i mieć wszystko „na oku”.
Organizacja pracy
Wyznacz sobie godziny pracy, codziennie wstawaj o tej samej porze i pracuj z góry określoną ilość godzin. Wyłącz telewizor i radio, by nic Cię nie rozpraszało. Traktuj ten czas tak jakbyś była w pracy. Nie rób wtedy obiadu czy domowych porządków, tym zajmiesz się, „gdy wrócisz z pracy” np. po 16-tej.
Rób podsumowanie każdego dnia i plany na dzień następny
Zapisuj wszystko w notesie, wypunktowując najważniejsze rzeczy. Dzięki temu łatwiej będzie Ci się zmotywować do pracy następnego dnia. Zajrzysz do notesu i będziesz wiedziała, czym się zająć z samego rana.
Mów, że „jesteś w pracy”
Daj do zrozumienia swoim bliskim i znajomym, że ty pracujesz i nie ważne, że to robisz w domu. Wytłumacz grzecznie np. Babci, że oddzwonisz do niej po 16-tej, bo teraz pracujesz. Nie ważne, że nie stoi nad tobą szef, który krzywo się patrzy, gdy robisz sobie pogaduszki w pracy. Wytłumacz wszystkim, że takie telefony w czasie pracy rozpraszają Cię i demotywują. Mąż również powinien zrozumieć, że ty także pracujesz i nie będziesz w tym czasie myła podłogi czy przygotowywała obiadu z dwóch dań, bo „przecież jesteś w domu”. Gdy będzie mówił, gdy wróci z pracy, dlaczego nie jest wszystko gotowe, powiedz że ty też właśnie wróciłaś z pracy.
Nie staraj się wszystkim dogodzić
To, że teraz pracujesz w domu nie oznacza, że, będziesz teraz najwspanialszą gospodynią domową i na wszystko znajdziesz czas, bo przecież w „końcu jesteś w domu”. Czas pracy i czas dla rodziny i domu to dwie różne rzeczy i nawet nie staraj się tego połączyć. Wyznacz swoje cele zawodowe i się ich trzymaj. Nie staraj się wszystkim dogodzić. Nie możesz jednocześnie pracować, gotować obiadu i wychodzić z dzieckiem na spacer.
Autor: Patrycja Bydlińska
Twórczyni lifestylowego i kulinarnego bloga Dailytips.pl. Autorka ponad 1000 artykułów na temat diety, urody i zdrowego stylu użycia. Wielbicielka zwierząt. Współtwórczyni e-magazynu Kakadu. Właścicielka sklepu Talia24.pl z naturalnymi kosmetykami z najdalszych zakątków świata. Patrycja Bydlińska na google+
- WWW |
- Więcej postów(885)
Dodaj komentarz