Gdyby robienie zakupów leczyło raka, to już by go nie było!

Gdyby robienie zakupów leczyło raka, to już by go nie było!

Think Before You Pink to akcja już od 6-ciu lat przygotowana przez BCA (Breast Cancer Action), organizację założoną w 1990 roku przez kobiety w San Francisco dotknięte rakiem piersi.  Akcja Think Before You Pink jest odpowiedzią BCA na ogromny wzrost liczby produktów i akcji oznaczonych różową wstążką. Kampania wzywa do większej przejrzystości finansowej i gospodarczej firm biorących udział w „różowych” akcjach.

Działacze akcji Think Before You Pink zajmują się również naświetlaniem spraw związanych z firmami, które wydają się być zaangażowane w program prewencji raka piersi lecz jednocześnie ich działalność gospodarcza związana jest z wytwarzaniem produktów mających wpływ na wzrost ryzyka powstania raka piersi.

„Kup jeden z naszych produktów, a część środków ze sprzedaży zostanie przeznaczona na walkę z rakiem piersi” – to brzmi nobilitująco, ale co będzie gdy proponowany produkt w rzeczywistości zawiera chemikalia, które według najnowszych raportów EWG (Environmental Working Group) mogą się przyczynić do powstania raka piersi?

Zdaniem BCA kampanie różowej wstążki często służą przede wszystkim poprawie image’u i przychodów firm kojarzonych z dobroczynną akcją.

BCA zachęca kobiety do zadawania krytycznych pytań zanim otworzą portfel by zakupić produkt oznaczony różową wstążką:

 

  •  Ile pieniędzy z tych które przeznaczasz na zakup produktu zostaną rzeczywiście przeznaczone na ten cel?
  • Jaka jest maksymalna kwota która zostanie przeznaczona na darowiznę?
  • Ile pieniędzy pochłonął marketing tego produktu?
  • Do jakiej organizacji walczącej z rakiem piersi trafią fundusze i w jaki sposób zostaną wykorzystane?
  • Co firma robi, by jej produkty nie przyczyniały się do powstawania raka?

 

Innymi słowy Think Before You Pink.

 

BCA apeluje, że “gdyby robienie zakupów leczyło raka to już by go nie było”. Barbara A. Branner Dyrektor Generalna BCA zwraca uwagę na fakt, że “jeżeli korporacjom związanym z akcją różowej wstążki naprawdę leży na sercu dobro społeczności zagrożonej rakiem, powinni oczyścić swoje produkty z karcynogennych chemikaliów”.

 

Więcej informacji o akcji Think Before You Pink:
http://thinkbeforeyoupink.org

 

Breast Cancer Action:
http://bcaction.org

 


Autor: Patrycja Bydlińska

Twórczyni lifestylowego i kulinarnego bloga Dailytips.pl. Autorka ponad 1000 artykułów na temat diety, urody i zdrowego stylu użycia. Wielbicielka zwierząt. Współtwórczyni e-magazynu Kakadu. Właścicielka sklepu Talia24.pl z naturalnymi kosmetykami z najdalszych zakątków świata.

TAGI:

Dodaj komentarz