Dieta zdrowa dla włosów

Dieta zdrowa dla włosów

Dieta zdrowa dla włosów

Piękne włosy to zdrowe włosy. Nienaganna ich kondycja i piękny blask zależne są od kilku czynników, wśród których jest zarówno odpowiednia pielęgnacja, jak i zdrowa, codzienna dieta.

Wielu ludzi nie zdaje sobie sprawy z tego, że to, co jemy ma ogromny wpływ na wygląd i strukturę naszych kosmyków. To, co zjadamy dostaje się do cebulek włosowych i odżywia nasze włosy od wewnątrz.

Co zatem jeść, aby włosy były piękne i zdrowe?

Wiele składników mineralnych i witamin zawartych w produktach spożywanych przez nas każdego dnia jest wręcz niezbędnych dla naszych włosów. Jeśli nie będziemy dostarczać im tych wszystkich składników pojawią się niedobory, ale na tym nie koniec.

Zachwieje to bowiem równowagę nie tylko kosmyków, ale również skóry głowy, a stąd już niedaleka droga do słabych i cienkich włosów, rozdwojonych końcówek i wszelkich chorób, jak łysienie czy łupież.

Prawidłowa dieta jest tym ważniejsza w okresie zimowym, kiedy warunki pogodowe wystawiają nasze włosy na niebagatelną próbę. Zatem zamiast kupować kolejne serie kosmetyków do pielęgnacji włosów, wystarczy jedynie odpowiednio zbilansować swoją codzienną dietę.

Będzie to korzystne nie tylko dla zdrowia naszego organizmu i lepszego samopoczucia, ale również dla dobrej kondycji naszych włosów. Zamiast usuwać skutki, zajmijmy się przyczyną złej kondycji naszej czupryny, a już po krótkim czasie zauważymy znaczną poprawę.

Czego potrzebują włosy?

Zdrowe włosy są przede wszystkim mocne i odporne na wszelkiego rodzaju uszkodzenia mechaniczne. Są one również pełne naturalnego blasku i gładkie na całej swej długości. Przyjrzyjmy się zatem bliżej składnikom mineralnym i witaminom, które mają zbawienny wpływ na kondycję naszej czupryny.

Wśród składników mineralnych największy wpływ na kondycję naszych włosów mają cynk i selen. Choć są one potrzebne w niewielkich ilościach, to jednak często cierpimy na ich niedobory. Kiedy nasze włosy zaczynają bardziej się przetłuszczać, pojawia się na nich łupież i odczuwamy swędzenie skóry głowy, to już wiemy, że właśnie tych minerałów brakuje w naszej diecie.

Kiedy nasze włosy są suche i matowe, trudne do rozczesania, a ich ułożenie graniczy z cudem, wówczas brakuje w naszej diecie krzemu. Kiedy włosy rosną wolno i zaczynają siwieć, wówczas brakuje im miedzi i manganu.

Kiedy zaczynają nadmiernie wypadać, a ich końcówki są rozdwojone, dietę należy uzupełnić w magnez. Wapń i żelazo pomocne będą w przypadku, gdy nasze włosy są mocno przesuszone i osłabione. Witaminy również odgrywają znaczącą rolę w regeneracji i budowaniu poprawnej struktury naszych włosów, a zatem i tych składników nie powinno zabraknąć w naszej diecie.

Witamina A pomocna jest przy suchych i matowych włosach. Witamina E poprawia blask i wzmacnia kosmyki. Witamina H skutecznie walczy z nadmiernym przetłuszczaniem się włosów. W zdrowej, zbilansowanej, dobrej dla włosów diecie nie powinno również zabraknąć wody, której należy wypijać przynajmniej 2 litry dziennie.

Choć znacznie prostsze jest łykanie suplementów diety, w których znajdują się kompleksy tych wszystkich niezbędnych dla włosów składników, to nie zapominajmy, że jeśli dostarczymy je w postaci naturalnej z pożywieniem, wówczas będą się one lepiej wchłaniały i działały, a także będą dla nas samych zdrowsze.

Jak produkty uwzględnić w diecie?

Wiemy już, czego najbardziej potrzebują nasze włosy do swojego prawidłowego wzrostu i rozwoju. Jeszcze tylko musimy wiedzieć, w jakich produktach znajdują się owe witaminy i minerały, aby uwzględnić je w naszym codziennym jadłospisie.

W tych produktach bowiem, owe składniki znajdują się w postaci naturalnej, jak również najlepiej przyswajalnej przez nasz organizm. Żelazo, witaminę A oraz witaminę C znajdziemy w zielonych warzywach, takich jak sałata, brokuły, brukselka czy też szpinak.

Żelazo oraz niezbędne dla włosów białko, które stanowi podstawową jednostkę budulcową ich struktury znajdziemy w warzywach strączkowych ? głównie w fasoli. Największe ilości niezbędnych minerałów i witamin znajdziemy w orzechach nerkowca, migdałach, orzechach włoskich oraz laskowych.

One bowiem zawierają kwasy omega 3, cynk, selen oraz witaminy A, E i D. Doskonałym produktem zawierającym duże ilości białka jest również mięso drobiowe. Jaja kurze podawane na różne sposoby są cennym źródłem dobrze przyswajalnego białka, witamin A, D oraz tych z grupy B.

Ciemny ryż i chleb razowy zawierają witaminy z grupy B, witaminę E oraz żelazo, wapń i potas. Ostrygi, choć rzadko jadane przez nas, stanowią doskonałe źródło cynku. Wapń i białko znajdziemy również w chudym nabiale, jak jogurty naturalne czy odtłuszczone mleko.

Krzem zawarty jest w kukurydzy, ziemniakach, jabłkach, śliwkach i szparagach. Miedź i mangan znajdziemy w soi, otrębach i zielonej herbacie. Witaminę H zawierają zarówno warzywa strączkowe, jak i jaja kurze.

Kiedy już wiemy, jakie produkty dostarczą naszym włosom niezbędnych witamin i minerałów, wystarczy, że odpowiednio będziemy komponować naszą codzienną dietę, aby już po krótkim czasie nasze włosy odzyskały swoją naturalną równowagę, były lśniące i mocne, a skóra głowy bez śladu łupieżu.


Agnieszka Obstawska

Autor: Agnieszka Obstawska

Stylista fryzur, specjalista trycholog Współpracę z Kliniką Handsome Men rozpoczęła w 2008 roku. Jak twierdzi „była to jedna z lepszych decyzji w jej karierze artystycznej, która umożliwia nieustanny rozwój zawodowy”. Pogłębia swoje umiejętności poprzez uczestnictwo w szkoleniach prowadzonych przez profesjonalną, fryzjerską firmę Goldwell.

Klinika Handsome Men Ul. Jaśminowa 25
43-300 Bielsko-Biała
Tel. (33) 811 24 69
info@handsomemen.pl
Oddział
Ul. Naddnieprzańska 26
04-205 Warszawa
Tel. (22) 4 688 688
www.handsomemen.pl

TAGI: ,

Dodaj komentarz